Zjawiska atmosferyczne
Zjawiska atmosferyczne
W listopadzie, „Pszczółki”- jak przystało na prawdziwych przyjaciół przyrody, obserwowały zmieniające się warunki pogodowe, poznały przyrządy pomagające określić pogodę (termometr, barometr) oraz poznały zjawisko krążenia wody w przyrodzie.
Natomiast 22 listopada, na podstawie opowiadania pt.: „Tęcza” moje przedszkolaki poznały zjawisko powstawania tęczy i potrafią już wyliczyć kolory tęczy po kolei. Pomógł im w tym wierszyk o wesołej Wiktorii, która „… tęczę poznać chciała i jej kolory wymieniała aż zapamiętała”.
Na koniec zajęcia zrobiliśmy cukierkową tęczę z wykorzystaniem cukierków skittles i wody. Eksperyment zrobił duże wrażenie na dzieciach i przy okazji był także pretekstem do omówienia zalet zdrowej żywności i minusów sztucznej, przepełnionej cukrem i barwnikami, które po zjedzeniu rozpuszczają się w naszym organizmie. Do dzieci w wieku przedszkolnym najlepiej trafiają obrazy i doświadczenia.
Gabriela Cz.