Kalendarium

Piątek, 2024-04-26

Imieniny: Marii, Marzeny

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 1167212
  • Do końca roku: 249 dni
  • Do wakacji: 56 dni

Kartka z kalendarza

W "Krainie barw"

 

 KRAINA  BARW

  

     Kolory są nieodłącznym elementem naszego otoczenia. Wpływają na emocje, doznania, rozumienie świata i relacje z innymi. Są elementem wyrazu i nawet mimowolnie stanowią środek komunikacji międzyludzkiej. Umiejętność zabawy kolorami i rozpoznawania ich znaczenia jest jednym z elementów wychowania. W konsekwencji wpływa na wrażliwość, estetykę i rozwój kreatywności.

Znajomość kolorów i umiejętność ich rozpoznawania nie jest wrodzona. Dziecko musi się tego nauczyć. Dziecko trzyletnie powinno rozpoznawać i nazywać poprawnie cztery kolory: czerwony, zielony, żółty i niebieski. W świat kolorów wprowadzamy dziecko powoli i spontanicznie. Nauki kolorów i ich utrwalania uczymy  poprzez zabawę. Ciekawą formą utrwalenia barw będą „kolorowe dni w przedszkolu”. Dziecko obserwując przez cały dzień pobytu w placówce jeden kolor, słuchając wierszy, piosenek wykonując prace plastyczne i doświadczając ich wszystkimi zmysłami, na pewno szybko utrwali daną barwę. 

Zabawa kolorami jest jednym ze sposobów poznawania świata przez dzieci. Daje możliwość spontanicznej zabawy z rówieśnikami, rozwija umiejętność współdziałania, podporządkowania się i obcowania z innymi. Otaczające nas kolory rozwijają myślenie, inteligencję, wyobraźnię.

W dniu 27.09.2018r   Muchomorki wzięły udział w zajęciu „Kolorowy świat” z cyklu „KRAINA  BARW”.

 Głównym zamierzeniem projektu jest podejmowanie różnorodnych działań dotyczących poznawania, nazywania kolorów, zabaw z kolorami. Działania te będą realizowane w tej grupie przedszkolnej podczas zajęć i zabaw cyklicznie raz w miesiącu.

Cele tego programu to;

–    utrwalanie umiejętności rozpoznawania kolorów podstawowych;

_    poznanie kolorów pochodnych- umiejętności mieszania barw podstawowych

–    stymulowanie rozwoju i inspirowanie twórczych działań dzieci;

–    stworzenie atmosfery radosnych przeżyć i wesołej zabawy,

–    integrowanie dzieci  podczas wspólnej zabawy,

–    uwrażliwianie na piękno otaczającego świata,

–    rozbudzanie i ukierunkowanie aktywności dzieci,

–    kształtowanie nawyków zdrowego odżywiania,

–    rozumienie konieczności ochrony przyrody;

–    udział w „kolorowych dniach” przedszkolnych.

Podczas pierwszego zajęcia 4 latki wysłuchały piosenki „Kolorowe kredki”, nazywały kolory kredek, wzięły udział w zabawie „Jesienne liście”. Słuchając opowieści pajaca Pilu z książki „Kolory” rozpoznawały barwy farb wyliczając, co może być w danym kolorze: np. owoce warzywa, przedmioty. Dowiedziały się też jak z kolorów podstawowych powstają kolory pochodne, jakie farby należy pomieszać by otrzymać kolor zielony czy fioletowy. Zajęcia zakończyła zabawa z wielkimi kredkami i wspólne  kolorowe zdjęcie.

Kolejne zajęcia z tego cyklu odbędą się w październiku i będzie to……”czerwony dzień”. Już od dziś szykujmy czerwone stroje, by każdy mógł wybrać się do Krainy Czerwonolandii J

 

                                                                       Barbara Żurek