Piątek, 2024-04-26

Imieniny: Marii, Marzeny

Wycieczka do Kielc

3 czerwca 2016 roku pojechaliśmy na wycieczkę do Kielc- towarzyszyli nam rodzice. Pomysłodawcą oraz organizatorem wycieczki była nasza pani dyrektor Zdzisława Belon.  Cała wycieczka trwała jeden dzień, który spędziliśmy na zwiedzaniu, aby jak najwięcej zapamiętać z tego wyjazdu.

Gdy dotarliśmy na miejsce  zwiedzane zaczęliśmy od Muzeum Zabawek. Pani przewodnik opowiedziała nam, że Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach powstało w 1979 roku jako Muzeum Zabawkarstwa. Posiada ogromną kolekcję zabawek zarówno historycznych, jak i współczesnych. Mieści się w Kielcach przy placu Wolności 2. Jest to jedna z nielicznych i największa tego typu placówka w Polsce. Kolekcje zabawek można oglądać także w Miejskim Muzeum Zabawek w Karpaczu, Muzeum Zabawek „Bajka” w Kudowie-Zdroju i w Muzeum Zabawek „Bajka” w Krynicy-Zdroju.

Następnie udaliśmy się  do budynku Manufaktury Słodyczy. Manufaktura mieści się w Aptece Wyobraźni będącej częścią Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach.

W  manufakturze każdy może się przekonać jak w magiczny sposób bez użycia maszyn powstają kolorowe lizaki i cukierki. Pokazali nam  jak powstają  słodkości od momentu wylania gorącego karmelu na kamienny stół, poprzez nadanie im kształtu, barwy i smaku, aż do pakowania gotowego wyrobu. Każdy karmelek to małe rękodzieło o wyjątkowym smaku i niepowtarzalnym wzorze. Mogliśmy zobaczyć jak zamykają się w małych karmelkach kolorowe wzory. Można było znaleźć słodycze w ponad czterdziestu wyjątkowych smakach.

Odwiedziny w Manufakturze Magia Karmelu są niezapomnianym przeżyciem dla wszystkich - dużych i małych.

Zmęczeni zwiedzaniem i głodni udaliśmy się na pyszną przekąskę do McDonald`s.

Dziękujemy pani dyrektor za zorganizowanie wspaniałej wycieczki oraz rodzicom za udział w naszej wyprawie!