Czwartek, 2024-03-28

Imieniny: Anieli, Kasrota

Krasnoludki i Muchomorki na wycieczce w Busku Zdroju

Krasnoludki i Muchomorki na wycieczce!

Wycieczka to ważne wydarzenie w życiu najmłodszych przedszkolaków. Niektóre dzieci po raz pierwszy jechały autobusem i to była już dla nich wielka atrakcja. Wycieczka najmłodszych przedszkolaków odbyła się w dniu 16.06.2014r a celem jej było uzdrowisko Busko-Zdrój. Organizatorką i jednocześnie przewodniczką naszej wycieczki była pani dyrektor Zdzisława Belon. Spacerując po parku-jego nowszej części w ciszy i spokoju podziwialiśmy piękne, kolorowe kwiaty, krzewy, drzewa, zobaczyliśmy też małe jeziorka. Urzekły nas pływające na powierzchni wody śliczne lilie wodne i obok pływające dzikie kaczki z maleńkimi kaczątkami. Wędrując alejkami i przechodząc przez mostek dotarliśmy do części parku uzdrowiskowego-ogrodu łazienkowskiego znajdującego się obok budynku „Marconi”. To najbardziej reprezentacyjny budynek uzdrowiska w Busku zajmujący centralne miejsce parku zdrojowego. Weszliśmy do głównego holu tego sanatorium, by tam zobaczyć Pijalnię Wód Zdrojowych a następnie piękną Salę Koncertową do której zapraszają  gipsowe posągi Orfeusza i Eurydyki. W tej sali po obu stronach obok wielkich luster umieszczone są popiersia bogów rzymskich a z sufitu zwisają ogromne dekoracyjne żyrandole. Po wyjściu z budynku alejką będącą Promenadą gwiazd ze „słoneczkami” ludzi związanych z muzyką poważną odwiedzających uzdrowisko i biorących udział w festiwalach, koncertach doszliśmy na środek parku z wielką fontanną a następnie do muszli koncertowej. W tym miejscu troszkę posiedzieliśmy na ławeczkach i wzmocniliśmy swoje siły smakując ciasteczka, by wyruszyć  w dalszą drogę. Spacerkiem dotarliśmy do placu zabaw położonego wśród ogromnych starych drzew a po krótkiej zabawie przeszliśmy przed Buskie Samorządowe Centrum Kultury gdzie znajdują się dookoła budynku drewniane rzeźby z plenerowej wystawy „Wrażliwość w drewnie ukryta”. Przysiedliśmy też na ławeczce-pomniku Wojciecha Belona-  pieśniarza, poety i kompozytora, którego imię nosi BSCK. Tak zakończyła się nasza wycieczka i musieliśmy wracać, by zdążyć do przedszkola na smaczny obiad. Wycieczka dobiegła końca, ale wspomnienia zostały i na pewno niejeden raz tam jeszcze pojedziemy, bo bardzo nam się podobało. Krasnoludki i Muchomorki z wychowawczyniami- E.Kapusta i B. Żurek dziękują pani dyrektor Zdzisławie Belon za to, że oprowadzając nas po buskim uzdrowisku opowiadała nam o miejscach, które odwiedzaliśmy i poprowadziła nas najpiękniejszymi szlakami parku uzdrowiskowego.